Nuo BIG iki Universiteto – 24 minutės

2016-09-22

Kaip ir kasmet Dienos be automobilio proga kartu su Studentų sąjunga ir Klaipėdos visuomenės sveikatos biuru surengėme lenktynes įvairiomis transporto priemonėmis nuo BIG iki Universiteto Rektorato.

 

Foto: Su lenktynių dalyviais: Tomas Plauška, Ieva Serapinaitė, Aidas Michinas, Indrė Čedavičiūtė, Gintaras Neniškis.

 

 

2009

2010

2012

2013

2014

 

vieta

laikas, min.

vieta

laikas, min.

vieta

laikas, min.

vieta

laikas, min.

vieta

laikas, min.

Autobusas

2

26

2

21

3

25

1

21

1

18

Automobilis

1

25

1

15

1

25

3

28

4

28

Dviratis

3

27

3

30

2

22

2

22

3

22

Bėgikas

4

34

4

31

4

31

4

32

5

47

elektromobilis

 

 

 

 

 

 

 

 

2

20

 

 

2015

2016

 

vieta

laikas, min.

vieta

laikas, min.

Autobusas

2

28

3

24

Automobilis

4

37

5

32

Dviratis

1

23

1

17

Bėgikas

-

-

4

31

elektromobilis

2

28

2

20

  

 

Šiais metais pasitvirtino, kad autobusas yra greita ir patogi susisiekimo priemonė mieste. Tuo pačiu galime konstatuoti, kad Darnaus judumo metais ženkliai pagerėjo sąlygos judėti ne tik darnaus judumo priemonėms, t.y. dviratininkams (6 min),  elektromobiliams (8 min) ir viešuoju transportu (4 min), tačiau ir automobiliui su vidaus degimo variklu. Nors automobilis su vidaus degimo varikliu ir liko paskutinis, tačiau skaičiuojant absoliučiu laiku, atvažiavo penkiomis minutėmis anksčiau nei pernai.

Kas lėmė, kad viešasis transportas šiais metais nebuvo toks greitas kaip 2014-ais metais, kai buvo pasiektas geriausias istorinis rezultatas? Pirmiausia atkreiptinas dėmesys, kad iš 14-os autobuso kelyje buvusių šviesoforų 11-oje autobusui užsižiebė raudona šviesa. Akivaizdu, kad ši  “raudonoji banga” prie prastesnio autobuso rezultato prisidėjo iš esmės. Todėl išmanioji šviesoforų valdymo sistema su prioritetu viešajam transportui Klaipėdai tampa būtinybe. Kelionės metu užfiksuoti 3 neleistini lengvųjų automobilių važiavimo “A” juosta atvejai bei atvejis, kai 6-to numerio maršrutinis taksi išleido keleivį prie sustoti draudžiančio ženklo; tai taip pat stabdė autobuso judėjimą.

Ekspresinių viešojo transporto priemonių greitį būtų padidinusi ir šiais metais miesto planuota  įrengti autobuso įvaža Baltijos stotelėje. Įvažoje sustoję neekspresiniai autobusai nebūtų sutrukdę ekspresui pravažiuoti Baltijos stotelę, kurioje ekspresiniai autobusai neturi stoti. Tikėsimės, kad miesto savivaldybė šiemet šią įvažą visgi įrengs ir jį pasitarnaus viešajam transportui kitais metais.

Visi “lenktynių” metu užfiksuoti KET pažeidėjai bus perduoti policijai.

 

2013m. video medžiaga:

 

Prašome palaukti